Jak wykorzystać blip.pl i twitter.com do SEO?

Kolejny piątek i kolejny WhiteBoard Friday na SEOmoz.org – tym razem bardzo ciekawe spostrzeżenie odnośnie wykorzystywania platformy twitter.com do celów pozycjonowania SEO. Jak każdy doskonale pamięta, linki publikowane na twitter.com oznaczone są parametrem NOFOLLOW co oznacza, że nie przenoszą one bezpośrednio mocy na stronę docelową. Głównie z tego właśnie powodu Twitter stał się raczej narzędziem marketingowym aniżeli pozycjonerskim, ci drudzy dość szybko porzucili platformę nie widząc szybkich efektów.

Jak zatem wykorzystać twitter.com do celów SEO?

[ad#post]Rand pokazuje jak można za pomocą prostego monitoringu aktywności Twittera i używanych przez użytkowników tagów przewidzieć dobry moment na publikacje postu na blogu lub stronie www tak aby został natychmiastowo zauważony i pokazany przez Google. Do tego celu wykorzystuje on mechanizm Query Deserves Freshness czyli sytuacje w które algorytm Google decyduje, że dane hasło/słowo kluczowe wymaga odświeżania wyników – może nastąpić to z różnych powodów a jednym z nich może być właśnie wzmożona aktywność użytkowników platform typu „social media” w danym temacie. Rand przytacza przykład konferencji SMX ale łatwo można sobie wyobrazić inne wydarzenia które zarówno z marketingowego punktu widzenia jak i SEO okażą się bardzo przydatne.

Popularność Twittera przyczyniła się do powstania całej masy narzędzi do monitorowania trendów i aktywności tej platformy, kilka z nich możecie znaleźć na http://takemetoyourleader.com/2009/03/24/free-social-media-monitoring-tools/

Jak wykorzystać „social media” w polskich warunkach?

Monitoring mikroblogów jeszcze raczkuje w polskich warunkach ale na przykładzie strony http://blip.pl/tags można zauważyć, że odczytanie zawartości strony i przeanalizowanie wartości klasy CSS znacznika <A> powinno zwrócić wartość „g(INT)” reprezentującą popularność danego tagu. Dane te można odczytywać regularnie gromadząc informacje w danym przedziale czasu. Posiadając statystyki z takiego monitoringu można łatwo ustawić progi, które zaalarmują nas gdy jedno ze słów kluczowych/tagów wyskoczy w górę co będzie oznaczać wzmożony ruch w tym temacie. Pozostaje zidentyfikować zakres interesujących nas tagów i opublikować post w jak najkrótszym czasie na naszym blogu zgodnie z przyjętymi standardami SEO i liczyć na to, że załapiemy się na efekt Query Deserves Freshness! Oczywiście duży wpływ na całe przedsięwzięcie ma „siła naszej” witryny dla targetowanych słów kluczowych i aktywność innych konkurencyjnych podmiotów – gwarancji nie ma żadnej ale szansa jest dość duża.

Jeden szczegół, który warto wziąć pod uwagę to fakt wykorzystywania platformy Twitter.com przez Real-Time search w Google.com i brak tego wsparcia dla Google.pl – niestety musimy poczekać aż platformy takie jak flaker.pl, blip.pl czy pinger.pl zostaną w pełni obsługiwane.

źródło: http://www.leczeniemiodem.eu/

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>