Archiwum kategorii: Pozycjonowanie

Facebook Share rozpoznawany przez Google

Na chwilę obecną Google rozpoznaje dwa mikroformaty opisujące video, a których stosowanie może w znaczącym stopniu wpłynąc na pozycjonowanie video. Jeden z nich to powszechnie znany Facebook Share a drugi to format juz od dość dawna stosowany przez Yahoo czyli SearchMonkey. Poniżej przykłady obu mikroformatów: Facebook Share Yahoo Search Monkey (...)

WordPress 3.0 czyli co nowego?

Kilka dni temu miałem okazję przeprowadzić krótkie testy Wordpress 3.0 beta 1, który przygotował dla użytkowników kilka ciekawych niespodzianek. Wordpress 3.0 czyli co nowego? – Nowy system zarządzania menu na frontendzie. Możliwość tworzenia dowolnej ilość menu i submenu i implementacja tych obiektów za pomocą widgetów. – Nowe typy postów, a właściwie wpisów w wp_post. Wersja 3.0 umożliwia utworzenie dowolnego typu (poza post i page) np typu VIDEO, który może mieć inny sposób prezentacji i ma oddzielne menu w backendzie systemu. – Łatwe zarządzanie typami przez polecany plugin CUSTOM POST TYPE – Nowy domyślny szablon i kilka (...)

Jak wykorzystać blip.pl i twitter.com do SEO?

Kolejny piątek i kolejny WhiteBoard Friday na SEOmoz.org – tym razem bardzo ciekawe spostrzeżenie odnośnie wykorzystywania platformy twitter.com do celów pozycjonowania SEO. Jak każdy doskonale pamięta, linki publikowane na twitter.com oznaczone są parametrem NOFOLLOW co oznacza, że nie przenoszą one … Continue reading

Duplicate content i znacznik canonical według Google

Nie jest tajemnicą, że zagadnienie Duplicate Content już od dawna wzbudza wiele emocji wśród webmasterów i pozycjonerów. Zobaczmy zatem co w temacie ma do powiedzenia Google na oficjalnym blogu webmastera: [ad#post]Greg Grothaus w kilku słowach przybliża zagadnienie obalając kolejne mity powtarzane przez pozycjonerów, które urosły już do rozmiarów religii a nie mają wiele wspólnego z prawdą. Należy tu zaznaczyć, że zarówno ten artykuł jak i wcześniejszy http://skrypta.pl/pozycjonowanie-seo/duplicate-content-co-to-wlasciwie-jest-i-czym-to-grozi/ omawiają zaganienie naturalnego zjawiska Duplicate Content, powstałego czy to w wyniku prezentacji treści pod (...)

Page Rank Sculpting i rel nofollow

Polecam lekturę krótkiego artykułu na temat mechanizmu przepływu Page Rank na łamach SprawnyMarketing.pl [ad#post] oraz krótkie przypomnienie nowej polityki Google odnośnie atrybutu rel=”nofollow”: Dla zainteresowanych, video z konferencji w San Francisco: (...)

Optymalizacja adresów URL

[ad#post]Zapraszam na pokaz slajdów z kanału Google Webmaster omawiający politykę poprawności adresów URL pod kątem Googlebot’a. Dla doświadczonych pozycjonerów, materiał raczej nie jest zbyt pomocny ale dla tych początkujących powinien być podręcznikiem jak budować URL w serwisach. http://googlewebmastercentral.blogspot.com (...)

Koszulki z nadrukiem dla programistów

Zapraszamy do sklepu naszego nowego partnera, sklep z koszulkami Kopruch.pl Wszystkie koszulki z nadrukiem dla programistów, administratorów i informatyków będą zamieszczane tu systematycznie. Możecie również przesyłać nam swoje propozycje i projekty śmiesznych koszulek związanym z tematyką komputerową. Wszystkie propozycje zostaną przesłane do sklepu i te, które przejdą weryfikację znajdą się w ofercie! (...)

Jak linkować zaplecze do pozycjonowania SEO?

Znalazłem ostatnio bardzo ciekawy rysunek prezentujący schemat linkowania zaplecza autorstwa Adama Krywko. Bardzo przemyślane i profesjonalne podejście Obrazek pochodzi z bloga Adama Krywko (...)

Przyjazne adresy URL. Czy dodawać rozszerzenie pliku?

Zawsze nurtowało mnie pytanie czy rozszerzenie pliku .html czy też .php jest potrzebne w przyjaznych adresach URL.  Z logicznego punktu widzenia NIE! Absolutnie nie jest, bo i po co? I tu się zgodzę, o wiele ładniej i krócej wygląda adres: