Usability czyli 7 grzechów podczas projektowania stron docelowych

Tim Ash, autor książki „Optymalizacja stron docelowych” (landing page) przedstawia 7 grzechów przy projektowaniu stron docelowych. Poniżej streszczenie i film instruktażowy, który pokazuje błędy z dziedziny „usability” i wskazówki jak je naprawić.

  1. Określ cel strony i zdefiniuj akcje, którą chcesz aby użytkownik wykonał. Upewnij się, że użytkownik wchodząc na stronę zostanie ukierunkowany na konkretny przycisk, link lub element tak zwany „call-to-action„. Twoim zadaniem jest umieścić ten element tak aby miał jasne przesłanie, był widoczny i znajdował się powyżej linii załamania strony www.
  2. Nie oferuj zbyt dużo wyborów. Nie bombarduj użytkownika dziesiątkami ofert produktów – wybierz kilka najpopularniejszych kategorii i pokaż drogę do wyszukania większej ilości.
  3. Wymagaj tylko podania tych informacji , które są niezbędnym minimum do ukończenia procesu (rejestracji, logowania, konsultacji, kontaktu itp). Im więcej pól w formularzu tym mniejsza szansa na ukończenie wypełniania. Jeśli potrzebujesz więcej informacji dodatkowych od użytkownika, poproś o nie później.
  4. Nie przesadzaj z tekstem. Użytkownicy nie lubią czytać długich tekstów, dostarcz podstawowy opis i najważniejsze informacje używając krótkich zdań, list UL i zasugeruj co użytkownik ma zrobić dalej.
  5. Nie publikuj treści na stronach docelowych, które nie odpowiadają treści linków i opisów do nich prowadzących. Przegrywasz na starcie ponieważ użytkownik jest zawiedziony, że strona nie zawiera treści, którą sugerował odnośnik.
  6. Nie rozpraszaj użytkownika. Pamiętaj o punkcie nr 1, użytkownik ma być skierowany do „call-to-action” elementu i podjąć żądaną przez nas akcję. Nie pokazuj banerów, promocji, informacji na stronie na której użytkownik potencjalnie ma dokonać decyzji.
  7. Nie sprawiaj wrażenia strony niegodnej zaufania. Jeśli zależy ci na zaufaniu użytkowników, np przy sprzedaży produktów, umieść jasne i przejrzyste zasady zwrotów i reklamacji, przesyłki i płatności. Umieść w widocznym miejscu loga rozpoznawalnych i większych partnerów aby zbudować wiarygodność Twojej strony.

Zapraszam do prezentacji:

źródło:

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>